EKF Informatikai Osztály
Telefonkönyv
Keresés:
Ügyfélkapu
E-mail cím:
jelszó:

Gyakran ismételt kérdések


EduId


Mi az EduId?

Használhatunk többen egy EduId-t?

Miért nem regisztrálhatok közösen használt címet (pl. minosegellenor@ektf.hu)?

Levelezés


Tört magyarsággal írt levelet kaptam, mi a teendőm?

Hirtelen sok Mail delivery üzenetet kaptam, mi a teendőm?

Mik azok a feketelisták?

Miért korlátozott a naponta kiküldhető levelek száma?




EduId


Mi az EduId?

Az EduID egy olyan azonosító, amely biztosítja, hogy egy felhasználó egy szolgáltatást a saját intézménye (a mi esetünkben az EKTF) által működtetett azonosító szerveren keresztül vehessen igénybe. Az EKTF esetében az EduID azok számára érhető el, akik szerepelnek az intézményi címtárban. Azok, akiknek már 2014. április 27-e előtt volt @ektf.hu-s e-mail címük, egy regisztrációs folyamat során jött létre az EduID-jük, az ez után bekerültek az e-mail címük létrehozásával automatikusan megkapták ezt a szolgáltatást.
Az EduID-ről részletesen olvashat a http://www.eduid.hu/hu oldalon.

Használhatunk többen egy EduId-t?

Műszaki szempontból igen, de a gyakorlatban nem érdemes. Az EduID-hoz informatikai szolgáltatások tartoznak, az EduId ezek mindegyikéhez hozzáférést biztosít. EduId-t minden munkatársunknak biztosítunk, így az Informatikai Biztonsági Szabályzatban a hozzáférés mások rendelkezésére bocsájtását tiltani fogjuk.

Miért nem regisztrálhatok közösen használt címet (pl. minosegellenor@ektf.hu)?

A regsiztráció során létrejövő EduID egy olyan egyedi azonosító, amely hozzáférést biztosít a WiFi hálózathoz, VPN belépést tesz lehetővé stb. Mivel ezek személyre szóló jogosultságok, a közösen használ címek nem vehetnek részt benne. Ha Ön ilyen közösen használt címmel rendelkezik, arra kérjük, hogy készíttessen egy személyeset, és azzal vegye igénybe szolgáltatásainkat. Természetesen a korábban használt címéről nemm kell lemondania, azt továbbra is használhatja, akár arra is lehetősége van, hogy az új címre érkező leveleit továbbítsa ide.


Levelezés


Tört magyarsággal írt levelet kaptam, mi a teendőm?

A tört magyarsággal írt levelek szinte mindig ún. becsapós levelek. Írójuk célja az, hogy a címzettet rávegye arra, hogy a levélben levő linkre rákattintson, valamit letöltsön vagy éppen egy banki bejelentkező oldal másolatára irányítva rávegye arra, hogy oda bejelentkezve megszerezze a hozzáférését. Mivel a magyar szöveget általában valamilyen fordítóprogrammal készítik el, ezért a levél nyelvi hibákat tartalmaz.
Fontos, hogy ezeket a leveleket további reakció nélkül törölje!

Hirtelen sok Mail delivery üzenetet kaptam, mi a teendőm?

Valószínűleg kikerült az e-mail hozzáférésének jelszava, amit felhasználva kéretlen leveleket adtak fel. Mivel a spammelők címlistája általában sok hibás címet tartalmaz, ezért sok levél "visszapattan", ezek érkeznek be a postafiókjába.
Sokat segít, ha egy ilyen esetben azonnal jelez az Informatikai Osztály munkatársainak, mert a levelek küldését azonnal le tudjuk állítani, megelőzve azt, hogy az egész ektf.hu domain feketelistára kerüljön.

Mik azok a feketelisták?

A feketelista a levelezés esetében azokat a levelező szervereket tartalmazza, amelyekről sok spamet küldtek ki. Ha a főiskola levelező szervere feketelistára kerül, azok a gépek, amelyek használják azt, nem fogadnak el onnan érkező levelet.
A feketelista az egyik legjobb megoldás a spam elkerülésére, egy átlagos napon több ezer beérkező spamet szűrünk ki ezzel a módszerrel.
Ha viszont a főiskola valamelyik felhasználója spammel, ez a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a teljes intézmény feketelistára kerül. Ha a problémát az üzemeltetők idejében észreveszik és a spamek kiküldését megállítják, meg tudják akadályozni nagyobb bajt. Később már hiába: a listákról lekerülni úgy lehet, hogy azoktól egyesével kérvényezni kell, szélső esetben csak 100€ megfizetése után áll helyre a rend.
Ezért nagyon fontos a fenti szabályok betartása.

Miért korlátozott a naponta kiküldhető levelek száma?

Azért, hogy a saját felhasználóink spammelését elkerüljük, az egy személytől kiküldhető levelek számát napi 150-ben korlátozzuk. Ezért ha ennél több levelet szeretne küldeni, kérjük, jelezze az Informatikai Osztály munkatársainak!


Informatikai Osztály


Szolgáltatások


Kapcsolat

EKF Informatikai Osztály

3300 Eger, Eszterházy tér 1.

Helpdesk mellék: 2345

Helpdesk mobil: +3620 203-7890

E-mail: helpdesk@ektf.hu


Munkaidőnk

  • Hétfő-csütörtök: 7:30-16:00
  • Péntek: 7:30-14:00 óráig

Az oldalon található tartalom a EKF Informatikai Osztály tulajdonát képezi.