Informatikai beszerzések
Az informatikai eszközök beszerzésében az Informatikai Osztály nyújt segítséget. A beszerzésekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók a következők:
- A beszerzések lebonyolítása a beszerzésre kerülő eszközöktől és a forrástól függ. Más eljárást kell lefolytatni pályázati forrás esetén, és mást egy tanszéki keret felhasználása esetén.
- A beszerezni kívánt berendezések, eszközök nem vásárolhatók meg bárhonnan. Az ár tervezésekor nem érdemes az Árgép, vagy más, internetes boltok árait alapul venni, mert ezektől a cégektől csak a legritkább esetben vásárolhatunk. Azok a szállítók, akikkel a törvényesség betartása mellett szerződést köthetünk, nem a legalacsonyabb árakat kínálják.
- A legtöbb esetben a beszerzendő termékek ára nem haladhatja meg a nettó 200.000 Ft-ot, ezek az ún. kis értékű eszközök. Ez sok esetben kompromisszum kényszert jelent a számítógépek és a nagy termekbe szánt projektorok esetében is.
A beszerzés menete
- A beszerzés minimum egy hónapot vesz igénybe.
- Pályázati forrás felhasználása esetén a beszerzés csak a keretszerződés, vagy a KEF (Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság) keretén belül történhet. A keretszerződés csak bizonyos gyártókra, és meghatározott termékekre vonatkozik, másra az nem használható. A legtöbb számítógép, notebook, projektor ebbe a keretszerződésbe tartozik.
- A KEF számos területen kínál eszközöket és szolgáltatásokat, amennyiben a szükséges termék itt beszerezhető, azt csak innen lehet megvenni.
- Ha a termék a KEF-ben sem szerepel, akkor három árajánlat alapján a legalacsonyabb árajánlatot elfogadva lehet a beszerzést elvégezni.
A beszerzés folyamata a következő:
- Töltse le és töltse ki a beszerzés igénylőlapját. Azokat az adatokat, amelyeket meg kell adnia, sárga színnel emeltük ki.
- Pályázati forrásból történő vásárlás esetén ezt az adatlapot kell kitöltenie.
- Költségvetési forrásból történő vásárlás esetén pedig ezt.
- A műszaki tartalom kitöltésében az Informatikai Osztály nyújt segítséget. Az igények ismeretében meghatározzuk a célnak megfelelő, az intézmény informatikai rendszerébe illeszkedő eszközöket. Segítünk meghatározni, hogy azok a keretszerződésben, a KEF-ben, vagy három ajánlattal szerezhetők be.
- Az igénylőlapot a gazdasági igazgatónak mindenképp, nettó 200.000 Ft. feletti érték esetén főiskola kancellárának és rektorának is engedélyeznie kell. A kitöltött igénylőlapot a Gazdasági Igazgatóságra kell eljuttatni, onnan kerül a Rektori Hivatalba és a Kancelláriára.
- A keretszerződésben vagy KEF-ben megrendelt eszközök beszerzésének lebonyolítását a főiskolával szerződésben álló EuProcure Consult Kft. végzi. A KEF-es beszerzések esetén több cég ajánlata alapján a legkedvezőbb árat kínáló nyeri meg a tendert. A nyertes meghirdetését követően 10 nap szerződéskötési moratóriumnak kell eleget tennünk.
- A három árajánlat alapján megvásárolható eszközök beszerzése az Informatikai Osztály feladata.
- A szállítást követően, amennyiben szükséges, az Informatikai Osztály elvégzi az eszközök beüzemelését, rendszerbe állítását. A csomagban levő számlát az IO a Gazdasági Igazgatóság felé továbbítja.
- A termék szállítása után azt az Anyaggazdálkodási és Beszerzési Osztály nyilvántartásba veszi.
- Az átvételi iratok kitöltése után a termék átvehető.